به نظر می‌رسد در طراحی جدید تویوتا کرولا، بیشتر به کارایی و دوام توجه شده و موارد مربوط به عملکرد خودرو برای طراحی دوباره آن در سال ۲۰۱۴ باقی مانده است.

 

2014 Toyota Corolla S Premium

2014 Toyota Corolla S Premium


حداقل کرولای جدید و به ویژه مدل اسپرت S آن، نمایی مناسب‌تر و هیجان‌انگیزتر نسبت به مدل‌های قبلی دارد. علاوه بر نشان S در پشت خودرو، از جلوپنجره‌ای با لبه‌های کروم مشکی پیانویی و همچنین اگزوز طرح کروم، سود می‌برد که در کنار چرخ‌های منحصر به فرد ۱۷ اینچی آن، ظاهری زیبا به خودرو بخشیده است. خوشبختانه، طراحی نامناسب بیرونی کرولاهای قدیمی در این مدل جدید، کنار گذاشته شده است. برای اولین بار پس از سال‌ها، کرولا از حالت یک خودروی نجیب و باوقار و صرفاً برای حمل‌ونقل خارج شده است.

2014 Toyota Corolla S Premium

 

طراحی داخلی نیز به همین نحو، تغییر داده شده است. طراحی چرم فرمان و شیفترهای تغییر دنده دستی به قدر کافی استحکام دارند و صندلی‌های با روکش پارچه مخصوص، راحت هستند و بالشتک‌های اسپورتی آن، چیزی بیشتر از تجهیزات سواری ساده است. فضاهای پاها برای صندلی‌های کاملاً مناسب است. صفحه نمایش لمسی TFT، کیلومتر شمار و مسافت سفر و همچنین مواردی مانند، مصرف کنونی و متوسط سوخت، مسافتی که می‌توان با سوخت باقی‌مانده پیمود، سرعت متوسط، تخمین زمان رسیدن به مقصد و وضعیت دنده را نشان می‌دهد.

2014 Toyota Corolla S dashboard

هنگام خرید تویوتا کرولای S، مانند خودروی تست شده، دو پکیج می‌توان تهیه کرد. یکی سقف آفتاب‌گیر ۸۵۰ دلاری و دیگری «بسته تسهیلات رانندگی» به قیمت ۱۵۱۰ دلار. بسته تسهیلات رانندگی شامل مواردی مانند سیستم صوتی با شش اسپیکر، اتصال آی‌پاد و USB و صفحه نمایش ۶/۱ اینچی با وضوح بالا با قابلیت راهبری و رادیوی ماهواره‌ای می‌شود. همهٔ این موارد، با قیمت کلی ۲۲۸۷۰ دلار در دسترس ما خواهند بود.

2014-Toyota-Corolla-S-instrument-gauges2014-Toyota-Corolla-S-paddle-shifter2014-Toyota-Corolla-S-trunk

اسپورتی‌ترین کرولایی که ساخته شده، باز هم بر روی همان موتور ۱/۸ لیتری با قدرت ۱۳۲ اسب‌بخار تکیه دارد. همچنین کرولا S به دو صورت دنده اتوماتیک تغییر سرعت پیوسته (CVT) و ۶-دنده دستی ارائه می‌شود. مدلی که در این بررسی، استفاده شده، دارای سیستم CVT است. این مدل اسپورت، نقاط تئوریک تغییر سرعت را افرایش داده و در هنگام ترمز، دنده را حفظ می‌کند. استفاده از سیستم CVT می‌تواند مصرف سوخت را به میزان حدود ۰/۴ لیتر کاهش دهد.

 2014 Toyota Corolla S Interior2014-toyota-corolla-s-interior-rear-seat2014-toyota-corolla-s-interior-seat

در بهترین حالت، برای رسیدن به سرعت ۹۶/۵۶ کیلومتر بر ساعت، ۱۰/۵ ثانیه زمان لازم بود و همچنین زمان رسیدن به مسافت یک چهارم مایل، ۱۸/۱ ثانیه برای کرولا اسپرت بود. حالت اسپورتی فرمان، حس رانندگی خوبی منتقل می‌کند. با این حال رانندگی با کرولا باز هم ساده و آرام باقی می‌ماند و به نظر می‌رسد هدف از ساخت چنین خودرویی نیز همین بوده است.

 2014-toyota-corolla-s-taillight-and-badge2014-toyota-corolla-s-wheel2014-toyota-corolla-s-headlight

بی‌تردید یکی از مهم‌ترین پیشرفت در سری S کرولا، به‌کارگیری صفحات ترمز استاندارد تویوتا در چرخ‌های عقب است. هنوز بسیاری از خودروهای تولیدی تویوتا با صفحات ترمز ۹ اینچی ساخته می‌شوند و این در حالی است که در کرولا S، صفحات ۱۰/۲ اینچی به کار رفته است. با این حال، عملکرد معکوس در تست توقف، استفاده از این صفحات را با سؤال روبرو می‌کند. ۵۹/۱ متر فاصله‌ای است که تویوتا کرولا S از سرعت ۱۱۲/۶۵ کیلومتر بر ساعت متوقف می‌شود و این مسافت، ۴/۸۷ متر از خودرویی مانند کرولا LE که صفحات ترمز سری قبلی استفاده می‌کند، بیشتر است. چنین عدد ضعیفی، شاید نشان‌دهنده این است که تایرهای فایر استون FR740 برای سری S تویوتا مناسب نیستند. 

اگر دوباره، جمله اول مطلب، مرور شود، «کوچک و به صرفه بودن لزوماً به معنی یک خودروی سرد و ملال‌آور نیست»، شاید دیگر با اطمینان از این جمله درباره تویوتا کرولا S صحبت نکنیم. با این حال، تویوتا مشکلی با این تعبیرها ندارد، مدل کرولا یکی از پرفروش‌ترین خودروها و در جهان است و حدود ۴۰ میلیون کرولا، خانهٔ خود را پیدا کرده‌اند و حتی با وجود این‌که مدل اسپرتی نیز آن، عملکرد مناسب درخور نامش را ندارد، ولی باز هم جای خود را در قلب مشتاقان تویوتا دارد. تویوتا همیشه و کاملاً از نقد شدن چک‌های مشتریان قانع و متواضع خود، راضی است.
با هم نتایج کلی تست تویوتا کرولا S را مرور می‌کنیم.

مشخصات:

  • نوع خودرو: موتور جلو، دیفرانسیل جلو، ۵ سرنشین، چهار در سدان.
  • قیمت مدل تست: ۲۲۸۷۰ دلار (قیمت پایه: ۱۹۸۱۰ دلار).
  • نوع موتور: DOHC 16-valve inline-4 ، بدنهٔ و رویه آلومینیومی، سوخت‌رسانی مستقیم انژکتوری.
  • گنجایش: ۱۷۹۸ سی‌سی.
  • قدرت: ۱۳۲ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه.
  • گشتاور: ۱۷۳/۵۴ نیوتن متر در ۴۴۰۰ دور در دقیقه.
  • گیربکس: تغییر سرعت پیوسته اتوماتیک CVT و قابلیت‌تغییر به حالت دستی .

ابعاد:

  • فاصله دو محور چرخ‌ها: ۲/۷ متر.
  • طول ماشین: ۴/۶۵ متر.
  • عرض: ۱/۷۷۵  متر.
  • ارتفاع: ۱/۴۵ متر.
  • وزن کلی: ۹۹۳/۴ کیلوگرم.

تست‌های سرعت:

  • صفر تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۱۰/۵ ثانیه.
  • صفر تا ۱۶۰/۹ کیلومتر بر ساعت: ۳۱/۳ ثانیه.
  • صفر تا ۱۹۳/۱ کیلومتر بر ساعت: ۳۷/۴ ثانیه.
  • استارت در حال حرکت بین ۸ تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۱۰/۵ ثانیه.
  • عبور از یک‌چهارم مایل: ۱۸/۱ ثانیه با سرعت ۱۳۰/۳۵ کیلومتر بر ساعت.
  • سرعت نهایی (با محدودیت گیربکس) : ۱۷۸/۶۳ کیلومتر بر ساعت.
  • مسافت ترمز از سرعت ۱۱۲/۶ کیلومتر بر ساعت: ۵۹/۱ متر.
  • نیروی گریز از مرکز در سر پیچی به قطر ۹۱/۴ متر: 0.79 g

مصرف سوخت:

  • سازمان حفاظت محیط زیست آمریکا : ۵/۹۷ لیتر در شهر و ۴/۶۸ لیتر در بزرگراه
  • مصرف سوخت در تست: ۷/۲۲ لیتر در صد کیلومتر.

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



آخر ماشین
تصاویر،ویدئو و اخبار به روز دنیای خودرو در آخر ماشین
درباره وبلاگ

.:((بسم الله الرحمن الرحیم)):. هدف ما از ساخت این وبلاگ انتشار اخبار خودروی ایران و جهان از منابع تایید شده به مردم عزیز کشورمان است تا حداقل در زمینه اطلاعات عمومی و یا حتی انتخاب و خرید خودرو ایشان را یاری نماییم با آرزوی سلامتی برای شما دوست عزیز .: لطفا نظرات تبلیغاتی ندهید:.
آخرین مطالب
نويسندگان


آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 399
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 941
بازدید ماه : 13128
بازدید کل : 462842
تعداد مطالب : 902
تعداد نظرات : 27
تعداد آنلاین : 2